Tak trochu si zabruslit

Publikováno: 4.1.2015Kategorie: Sportovní aktivity, Fitness aktivity

Ať je zima nebo léto, nebojte se vsadit na brusle. Ať už jen jako na aerobní cvičení nebo pro týmové sporty.

Tak trochu si zabruslitŽe si na kluziště chodí zabruslit jen malé děti a zamilované páry a že in-line brusle jsou výhradou puberťáků? To už dávno neplatí. Sportovci již stačili objevit výhody bruslení. Jde o jednoduché aerobní cvičení, které baví všechny věkové kategorie, ať už mladé, kteří si tento sport teprve osvojují, tak i starší generace, které se tím vrací do mládí. Navíc je tato aktivita šetrnější k tělu než většina ostatních sportů.

Co všechno dokážu?
Bruslení, ať suché nebo na ledu, zapojuje všechny druhy svalů. Mimo nohou a hýždí, zapojíte i zádové svaly, což výborně pomáhá při problémech s páteří. Posílíte ale i svaly rukou, pokud je správně zapojíte do pohybu a budete se mírně komicky rozmachovat jako hokejisti. V těch můžete také najít inspiraci, protože když sundají výzbroj, je vidět, jak úžasně bruslení funguje na lidské tělo. Je tedy jasné, že je tento sport mnohem intenzivnější než pouhý běh.

Zábava?
Pokud jste ten typ, který dlouho u sportu nevydrží, věřte, že u bruslení tomu bude jinak. Brusle můžete používat jako ekologický a nenákladný dopravní prostředek. Cyklostezky se stále rozšiřují, a tudíž jsou i cesty skrz město bezpečnější. Navíc za této jízdy můžete poslouchat písničky do sluchátek a hrozí Vám při tom menší riziko, než na kole. I tak byste ale měli být ostražití.
Na ledu Vás může dobře zabavit krasobruslení, pokud máte rovnováhu a nevadí Vám pozornost okolí. Během piruet, holubiček a podobných kousků se zapotíte víc, než při pouhé jízdě.

Hokej
Pokud fandíte skupinovým sportům a máte správnou partu přátel, je tu pochopitelně hokej! Při něm zužitkujete vše, co z bruslení umíte: rychlou jízdu, vytrvalost i nějaké krasobruslařské fígle, které matou protivníky. Hokej se ani nemusí hrát na ledu, můžete nasadit in-line brusle, chrániče, vzít florballové hokejky a honit se za děrovaným míčkem. Navíc ať za pukem nebo míčkem, je hra mnohem vyšší adrenalin, táhne Vás to, nutí bojovat o další rychlý metr a Vaše tělo pro výhru obětuje třeba i ty nejposlednější zásobičky tuku. Můžete tedy cvičit, hubnout a bavit se po celý rok!

Autor: Pavla Vojtová, Zdroje: LehkaVaha.cz