Boříme šest nejznámějších fitness mýtů

Publikováno: 7.2.2012Kategorie: Fitness aktivity, Sportovní aktivity

Ve fitness studiu jste jako doma a máte pocit, že vědomostí z této oblasti máte víc než dost? Možná budete překvapeni, co všechno je ve skutečnosti jen fikce.

Boříme šest nejznámějších fitness mýtůMýtus první: Běh na páse je ke kolenům šetrnější než běh na asfaltu nebo dlažbě.

Fakt:
Běh je skvělý trénink, kolena ale trpí bez ohledu na běžecký povrch.

Co dělat:
Nejlepší cestou k šetření této části těla je co nejčastěji měnit způsob tréninku. Pokud střídáte běh s jinými kardioaktivitami (jízda na rotopedu nebo na eliptickém trenažéru), snižujete zátěž kolen. Díky tomu budete schopni běhat o mnoho let déle.

Mýtus druhý: Co nejčastějším cvičením na strojích určených k posílení břišních svalů se zbavíte tuku v oblasti břicha.

Fakt:
Zatímco takové cvičení může protáhnout břišní svaly a zlepšit tělesný postoj, "pekáč buchet" bude na břiše vidět jedině tak, že zredukujete přebytečný tělesný tuk.

Co dělat:
K redukci tukových zásob samotné posilování nestačí. Je nutné vytvořit cvičební plán zahrnující i protažení a hlavně kardiotrénink.

Mýtus třetí: Plavání je tím pravým sportem pro redukci hmotnosti.

Fakt:
Zatímco plavání je skvělým druhem pohybu pro zvyšování kapacity plic, svalového tonusu a snižování svalového napětí, ke snižování váhy příliš nepomáhá. Voda nadnáší tělo, které nevynakládá takovou námahu, jakou by vynakládat mohlo, kdyby pracovalo s vlastní skutečnou zátěží - třeba při běhu.

Mýtus čtvrtý: Jóga může odstranit všechny druhy bolestí zad.

Fakt:
Pravdou je, že jóga pomáhá při bolestech zad, neporadí si ale se vším. Pokud vaše bolesti vycházejí ze svalů, pak je toto cvičení správnou volbou. Jóga totiž dokáže svaly protáhnout. Také pomáhá při budování pevnějšího svalového korzetu. Jestliže ale mají vaše potíže jinou příčinu (například výhřez ploténky), jóga nepomůže, naopak může bolesti ještě zhoršit.

Co dělat:
Při bolestech zad navštivte lékaře. Ten určí příčinu a také vám doporučí vhodný druh pohybu.

Jóga může někde pomoci, ale také uškodit.

Mýtus pátý: Pokud se při tréninku nepotíte, necvičíte dostatečně.

Fakt:
Pocení není nezbytným indikátorem správně vynaložené námahy. Pomáhá tělu ochlazovat se.

Mýtus šestý: Cvičení na strojích je bezpečnější, protože na nich děláte všechny pohyby vždy správně.

Fakt:
Ačkoli se může zdát, že cvičební stroje automaticky "zařídí", že na nich člověk cvičí ve správné pozici, platí to jen u strojů správně seřízených na vaši váhu a výšku.

Co dělat:
Při první návštěvě fitness centra cvičte s trenérem. Poradí vám, na jakých strojích cvičit, jak přesně cviky provádět, a stroje seřídí přesně pro vás.

Autor: jan, Zdroj: http://www.webmd.com

Nepřehlédněte
Odborníci a firmy
Klub Diana
Klub Diana
Okres Praha-město
AlfaEnergie s.r.o.
AlfaEnergie s.r.o.
Okres Most
ANDY'S Salon
ANDY'S Salon
Okres Pardubice
ANIČKA
ANIČKA
Okres Zlín
Facebook